Thursday 9 August 2012

Pesan Hadzrat Maulana Khairul Gangohi kepada para pembaca blog

(1) "Ya Allah maafkan kami, kerja yang Engkau beri kepada kami, kami tidak buat, maafkanlah kami. Ya Allah, maafkanlah kami kerana tidak buat kerja ini, di masa depan kami akan jadikan kerja ini kerja kami." Siapa yang jadikan kerja Nabi sebagai kerja mereka,, doa orang itu pun diterima oleh Allah sepertimana doa Nabi diterima. Bila Allah terima doa kita semua urusan Allah akan bereskan."

(2) "Semua kita yang ada disini, wanita-wanita yang berada di rumah fikir dan risau bagaimana semua orang Islam di seluruh dunia jadi seperti sahabat, jadikan kerja Nabi kerja mereka dan mereka bergerak dengan kalimah Laa ilaha ilallah, bagitahu setiap orang, ikrar dengan hati bahawa selain dari Allah tidak boleh buat apa-apa, Allah yang buat segala-galanya, Allah beri kejayaan dengan ikut cara Nabi. Apabila perkara ini masuk dalam hati, Allah akan bersamanya dan bantu dia. Doa-doa mereka akan diterima oleh Allah seperti doa nabi-nabi dan doa Rasulullah s.a.w. Wanita-wanita dan anak-anak dirumah bila ada niat untuk melaksanakan kerja Nabi, doa-doa mereka juga Allah terima."

(3) "Ya Allah mulai hari ini saya dan keluarga saya akan jadikan kerja Nabi sebagai kerja saya dan berusaha mengajak orang lain membuat kerja ini." Kita hendaklah selalu mewiridkan Laa ilaha illa anta subhanaka inni kuntum minaazzolimi, 300 kali setiap hari, Allah s.w.t. pasti makbulkan doa kita, Allah akan bantu kita dan pasti buka jalan bagaimana semua manusia seluruh alam mengucap kalimah. Kita kena yakin. Sehingga hari ini kita belum lagi menjadikan kerja Nabi sebagai kerja kita sebenarnya, maka kita kena minta ampun dari Allah. Ya Allah mulai hari ini jadikan kerja Nabi sebagai kerja kami. Allah akan terima doa kita dan Allah akan buka jalan macamana semua manusia datang kepada kalimah ini dan semua orang Islam datang kepada kerja Nabi. Bila semua orang Islam seluruh dunia jadikan kerja ini sebagai kerja mereka, kita tidak mahu pemerintahan, kita tiidak mahu harta, pangkat dan sebagainya, kita hanya mahu Allah s.w.t. apa yang Allah beritahu kita, kita akan tunaikan ikut cara Nabi. Semua benda-benda dalam dunia dibandingkan dalam khazanah Allah tidak terhingga banyaknya."

(4) "Sembahyang Subuh Allah akan bereskan urusan kita sepanjang hari. Bila kita sembahyang 5 fardhu 5 kali berjemaah, kita menjadi tetamu Allah 5 kali. Bila kita baca surah al-Ikhlas, al-Falaq dan an- Nas 3 kali pada waktu pagi dan petang, Allah akan bereskan semua kerjanya pada hari itu."

No comments:

Post a Comment