Monday 19 May 2014

Mujahadah untuk agama susah tetapi mujahadah untuk dunia senang

Mujahadah memerlukan pengorbanan. Pengorbanan memerlukan diri, perasaan, harta, masa dan sebagainya untuk dikorbankan. Diri, perasaan, harta, masa dan sebagainya perlu dikorbankan untuk mendapatkan hidayat daripada Allah s.w.t. Hidayat Allah s.w.t. adalah sesuatu perkara yang lebih bernilai daripada diri, perasaan, harta, masa dan sebagainya. 
Mujahadah memerlukan susah payah. Susah payah memerlukan kesabaran. Kesabaran memerlukan kita gunakan seluruh benda dan perkara yang ada pada diri kita untuk menahan daripada melakukan perkara yang dilarang oleh Allah s.w.t. Selain itu susah payah memerlukan kesyukuran. kesyukuran memerlukan kita menggunakan seluruh benda dan perkara yang ada pada diri kita untuk taat perintah Allah s.w.t.
Mujahadah untuk dapatkan hidayat daripada Allah s.w.t. perlukan semangat yang kental untuk tetap berada dalam susah-payah, pengorbanan dan kesusahan. Semangat yang kental datang dari amalan agama yang sentiasa berqualiti. 
Kita berasa tidak keberatan malah sanggup bersusah-payah, berkorban dan menghadapi kesusahan semata-mata untuk mencari sesuap nasi. Malangnya kita merasa keberatan untuk bersusah-payah untuk mendapatkan hidayat daripada Allah s.w.t.
Sedangkan hidayat hanya datang melalui mujahadah. Melalui hidayat maka kita dapat amalkan agama yang sempurna dalam kehidupan. 
Saya berpesan pada diri saya dan pembaca blog untuk korbankan diri, harta dan masa untuk keluar ke jalan Allah s.w.t. selama 4 bulan, 40 hari dan 3 hari. Insya Allah..

1 comment:

  1. ARMANI POKER

    PROMO BARU DI ARMANI POKER

    BISA DEPOSIT VIA PULSA
    BANYAK BONUSNYA

    Yuk join sekarang juga , Poker online Terpercaya hanya di ARMANIPOKER , berlabel IDN POKER , di jamin 100% anti bot Player Vs Player.

    ditunggu kehadiran di ARMANIPOKER ya !
    Minimal depo 10k
    Minimal wd 50k
    Whatapps : +6287830298557
    Link Alternatif : Adujotos.site | armanipokers.info

    ReplyDelete