Monday 11 June 2012

Berdoa sebelum keluar berdakwah

Abu Nuaim meriwayatkan dari Ibrahim bin Saad, “Telah kudengar bahawa ketika Nabi keluar hendak berhijrah ke Madinah beliau berdoa,”Ya Allah tolonglah aku dalam menghadapi segala musibah didunia dan apa yang terjadi disiang hari ataupun malam hari. Ya Allah temanilah aku dalam perjalananku dan jagalah keluargaku berkatilah apa yang kamu berikan kepadaku. Tundukkan diriku kepadamu,tunjukkan aku pada kelakuan yang baik, kepada-Mu cintakan aku dan janganlah Engkau serahkan aku kepada manusia. Engkaulah tuhan orang yang lemah. Aku berlindung dengan wajahMu yamg mulia. Yang Engkau terangi langit dan bumi dari segala kegelapan Engkau atur segala urusan orang-orang terdahulu dari kemurkaan-Mu. Aku berlindung pada-Mu dari sebutnya nikmat-Mu dan tarunannya muka-Mu. Kepada-Mu aku kembali, tidak ada daya dan kekuatan selain daripada-Mu.”

No comments:

Post a Comment