Wednesday 20 June 2012

Mengenal Allah s.w.t.

Assalamualaikum...alhamdulillah, Allah s.w.t ciptakan alam ini. Allah s.w.t. ciptakan langit dan bumi. Allah s.w.t ciptakan siang dan malam. Allah s.w.t. cipta 7 lapis langit dan 7 lapis bumi dalam masa 6 hari. Allah s.w.t. ciptakan air pada bumi. Allah s.w.t. ciptakan tumbuhan pada bumi. Langit, bumi, dan apa semua makhluk tunduk pada perintah Allah s.w.t.


Allah s.w.t. ciptakan segala-galanya. Allah s.w.t. yang genggamkan segala langit dan bumi. Yang melakukan segala-galanya ialah Allah s.w.t. Allah s.w.t. turunkan air dari langit. Allah s.w.t. tumbuhkan tumbuhan dari bumi. Allah s.w.t. ciptakan kita. Allah s.w.t. yang ciptakan api. Allah s.w.t. adalah zat yang maha hebat. Allah s.w.t. jadikan suami dan isteri. Siapa yang ciptakan langit? Siapa yang ciptakan bumi? Allah s.w.t. yang ciptakan langit dan bumi.


Apakah terjadi kalau Allah s.w.t. jadikan siang tetap untuk selama-lamanya tanpa malam. Siapakah yang dapat menukar siang kepada malam? Yang lakukan segala-galanya ialah Allah s.w.t. Barangsiapa yang terima Allah s.w.t. dia akan selamat dunia dan akhirat. Barangsiapa yang tidak terima Allah s.w.t. dia tidak akan selamat dunia dan akhirat.


Untuk mengenal Allah s.w.t.,adalah fardhu paling besar kepada semua manusia. Ketahuilah oleh kamu bahawa tiada tuhan melainkan Allah s.w.t. Allah s.w.t perintahkan kepada nabi dan rasul untuk kenal Allah s.w.t. Allah s.w.t. tidak mengantuk, tidak tidur. Allah s.w.t. yang memiliki kehidupan dan kematian. Allah s.w.t. yang maha esa. Allah s.w.t. maha serba cukup. Allah s.w.t. tidak diperanak dan memperanakan. Allah s.w.t. tiada setanding dan tiada sama dengan makhluk. Allah s.w.t. maha mengetahui samada di langit dan bumi. Tiada satu perkara yang tersembunyi dari pengetahuan Allah s.w.t. Allah s.w.t. berdiri sendiri, Allah s.w.t. yang awal, Allah s.w.t yang akhir, Allah s.w.t. maha kaya, Allah s.w.t. maha besar. Semua nama-nama Allah s.w.t. maha sempurna dan maha agung. Kita kena yakin Allah s.w.t. adalah Rab kita dan kita kena serahkan diri kita kepada Allah s.w.t.


Carilah Allah s.w.t, dapat Allah s.w.t dan kejar Allah s.w.t. Jangan kejar ringgit. Usaha dapatkan Allah s.w.t, insyallah kita akan dapat Allah s.w.t, kalau kita dapat Allah s.w.t, kita dapat segala-galanya. Jalan untuk dapatkan Allah s.w.t hanyalah jalan Muhammadurasulullah. Jika kita kasihkan Allah s.w.t hanya kita ikut cara kehidupan Rasulullah s.a.w. Untuk buka pintu syurga ialah ikut apa yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w.

No comments:

Post a Comment